Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ogłoszony po raz pierwszy w 2001 r. przez Polską Izbę Książki. Data ta związana jest z urodzinami Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży. Intencją pomysłodawców inicjatywy było przypomnienie, że głośne czytanie dzieciom wspiera ich rozwój poznawczy, wzbogaca słownictwo, pobudza wyobraźnię, poprawia koncentrację oraz ćwiczy pamięć.
Wspólne czytanie na głos sprzyja budowaniu więzi, pozwala wyciszyć się, pomaga w zrozumieniu samego siebie i świata, uczy empatii. A wreszcie nastraja życzliwie i daje pozytywną energię.
Głośne czytanie jest trudną sztuką. Wymaga dbałości o piękną dykcję, umiejętności ciekawego modulowania głosu, czytania w odpowiednim tempie, z właściwym natężeniem i przyjemną barwą głosu. Osoba czytająca powinna snuć bajkę tak, by słuchacze przeżywali przygody wspólnie z bohaterami.
POWIATOWY PROJEKT EDUKACYJNY ,,ZIEMIA ŁĘCZYCKA – MÓJ REGION”
W ramach realizacji projektu edukacyjnego Ziemia Łęczycka-mój region., uczniowie ZPEWiR w Stemplewie zrealizowali jedno z zadań projektowych, którym było zorganizowanie kącika o tematyce regionalnej. Dzięki udziałowi w projekcie edukacyjnym Ziemia Łęczycka - mój region nasi uczniowie poznali walory turystyczne i piękno naszego regionu.
Ponadto uczestnictwo w projekcie edukacyjnym przyczyniło się do kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci i młodzieży, uwrażliwienia na piękno, folklor i tradycję regionu łęczyckiego.
Europejski Dzień Języków
W ramach Europejskiego Dnia Języków obcych uczniowie klas V, VI na lekcji j.angielskiego rozwiązywali quizy kulturowe oraz dzięki prezentacji multimedialnej zapoznali się z informacjami na temat krajów europejskich. Celem było podkreślenie jak ważna, a jednocześnie zabawna jest nauka języków obcych.
(A)maro, e(L)vis, (P)iko - AKI - też mają swój DZIEŃ
Alpakoterapia, czyli terapia z alpakami to dziedzina zooterapii. Terapia polega na współpracy terapeuty i pacjenta z alpakami, które w pozytywny sposób motywują do działania, wpływając na rozwój sfery emocjonalnej i poznawczej oraz poprawę samopoczucia pacjenta. Alpakoterapię stosuje się w rehabilitacji osób niepełnosprawnych, jako metodę wspomagającą procesy terapeutyczne. Kontakt z alpakami w szczególności pozytywnie wpływa na dzieci. Dba o ich rozwój ruchowy, wspomaga budowanie samooceny dziecka oraz pewności siebie. Dodatkowo, dziecko opiekując się alpaką, uczy się empatii oraz odpowiedzialności za drugą istotę. Dlatego z pewnością można powiedzieć, że zooterapia wspomaga procesy wychowawcze i resocjalizacyjne.
Dziś w naszym ośrodku odbył się właśnie Dzień Alpak. Elwis, Piko i Amaro zaprosili wszystkich swoich gości na wspólny spacer po zielonej łące. Nie zabrakło wspólnych fotografii oraz zdrowego tortu marchewkowego. Pan Dyrektor Andrzej Zielonka, Pani Wicedyrektor Dominika Jankowska oraz Pan Kierownik Piotr Wawrzyniak uroczyście zawiązali kolorowe chusty z imionami alpakom na szyi.
Dzień Kropki
Dzień Kropki to święto dedykowane dzieciom w różnym wieku, dlatego obchodzimy je również w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Stemplewie.
Nazwa brzmi dosyć niepozornie, ale w rzeczywistości kryją się pod nią niezwykle atrakcje dla naszych uczniów i – co najważniejsze – wspaniałe przesłanie. 15 września był doskonałą okazją do zapoznania uczniów z rozszerzoną rzeczywistością. Z okazji Dnia Kropki młodzież tworzyła swoje własne, niepowtarzalne kropki. Ponadto przypomnieliśmy historię święta zainspirowaną książką Petera Reynoldsa „The Dot”. Jest to historia dziewczynki o imieniu Vashti, która dzięki małej kropce uwierzyła we własne możliwości.
Dzień Kropki powstał, aby świętować i wspierać kreatywność, odwagę i wyobraźnię dzieci. By odkrywać ich talenty i pokazać je innym. Kreatywność to cudowna sprawa i nieustannie trzeba ją pielęgnować i rozwijać.