IX Wojewódzki Konkurs Zaradności „JESTEŚMY SAMODZIELNI”
W dniu 9maja 2019 odbył się w SOSW nr.3 „Jordanówka” w Łodzi odbył się IX Wojewódzki Konkurs Zaradności ,, Jesteśmy Samodzielni”. Współorganizatorem imprezy- jak co roku, jest ZPEWIR Stemplew. Konkurs adresowany był do uczniów Zespołów Edukacyjno- Terapeutycznych, którzy w dorosłym życiu będą musieli zmagać się z trudnościami dnia codziennego. Warunkiem uczestnictwa był udział w pierwszej edycji konkursu, który odbył się na etapie szkolnym. Naszą placówkę reprezentowali następujący uczniowie: Krzysztof Andrzejaczak , Patryk Gibaszek oraz Tomasz Kamiński. W trakcie zadań wszyscy uczestnicy musieli wykazać się wiedzą oraz umiejętnościami przy wykonywaniu czynność dnia codziennego. Wśród zadań dostosowanych do możliwości i wieku uczniów znalazły się m.in.: ubieranie się, przygotowywanie posiłków, dobór odzieży do warunków atmosferycznych, szycie, właściwe i bezpieczne poruszanie się w ruchu ulicznym, sprzątanie i inne. Wszyscy nasi uczniowie poradzili sobie ze swoimi zadaniami znakomicie.
Dzień Ziemi w Stemplewie
W tym roku przebiegał pod hasłem "Chrońmy nasze gatunki". Tradycyjnie uczniowie wykonali tematyczne prace plastyczne, sprzątali wyznaczone tereny oraz piekli kiełbaski przy ognisku.
Ciekawi świata i tradycji
Wielkanoc to jedno z najważniejszych świąt w tradycji chrześcijańskiej, którego najważniejszym symbolem jest jajko. Nikt nie wyobraża sobie Świąt Wielkiej Nocy bez ozdobionych różnymi technikami jajek. Ten wielkanocny zwyczaj miała okazję kultywować grupa wychowanków SOSW w Stemplewie w ramach internackiego klubu „Ciekawi świata”. Tydzień przed świątecznymi feriami, uczestniczyli oni w warsztatach artystycznych ph. „Wielkanocne jajka”, zorganizowanych w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Łęczycy. Własnoręczne wykonanie świątecznych jaj, metodą decoupage, sprawiło naszym wychowankom wiele radości i satysfakcji.
Rajd z jajem
13 kwietnia 2019r. wychowankowie Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Stemplewie wzięli udział w IX Rajdzie z Jajem. Współorganizatorem Rajdu była Szkoła Podstawowa w Parzęczewie przy wsparciu Urzędu Miejskiego w Łęczycy, Urzędu Gminy w Parzęczewie oraz Urzędu Gminy w Dalikowie. Udział w rajdzie jest dla wychowanków przede wszystkim popularyzacją krajoznawstwa i turystyki kwalifikowanej - poznaniu piękna i walorów przyrodniczych Gminy Parzęczew i Gminy Dalików połączone z wyśmienitą zabawą w leśnej scenerii, oraz czynnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu, propagowaniem turystyki jako zdrowego stylu życia, wyrabianiem nawyków wspólnego spędzania wolnego czasu, integracją turystyczną młodzieży z różnych środowisk, umacnianiem serdecznych więzi między turystami oraz poznawanie piękna i walorów turystyczno-krajoznawczych Ziemi Łęczyckiej. Podczas rajdu organizatorzy zagwarantowali wychowankom ciekawe krajobrazowo trasy piesze, gry i zabawy terenowe, zmagania w licznych konkursach i imprezach sportowych, okolicznościowy znaczek, ciepły posiłek na mecie rajdu, dyplomy oraz niecodzienną atmosferę i wspaniałą zabawę z wieloma atrakcjami i niespodziankami. Ze wszystkich rajdów wracamy z licznymi wyróżnieniami i nagrodami za udział w konkursach przeprowadzanych w trakcie imprez. Udział w rajdzie pozwala wychowankom rozwijać swoją wiedzę z zakresu geografii turystycznej Polski, aktywnie wypoczywać na świeżym powietrzu i spędzać swój czas wolny w sposób ciekawy, bezpieczny i atrakcyjny. Młodzież wzmacnia i rozwija w sobie takie cechy, jak: ciekawość, żądza wiedzy, fantazja, radość z przygody i zabawy, otwartość, humor, energia i wola uczenia się. Uprawiane przez wychowanków turystyki i krajoznawstwa kształtuje pozytywne cechy charakteru, wpływa na postawy, poglądy, przekonania oraz uznawane wartości, zasady współżycia i współdziałania w grupie koleżeńskiej, jest doskonałą formą wypoczynku, wyrabiającą nawyk racjonalnego i pożytecznego spędzania czasu wolnego, dostarczającą wielu wrażeń, radości i satysfakcji, regenerującą siły do pracy w szkole, podnoszącą sprawność fizyczną, uczącą wytrwałości i współzawodnictwa, integrującą grupę oraz zbliżającą do naturalnych warunków przyrody.